Premii speciale matematica

Acordarea premiului SFANTUL NECTARIE

Nume: Prof. CONSTANTIN BĂRĂSCU
Localitate: Râmnicu-Vâlcea

Un posibil dicționar al membrilor Societății de Științe Matematice din România, în articolul referitor la activitatea profesională a domnului Constantin Bărăscu, ar consemna următoarele: Bărăscu, Constantin, n. 14.07.1950, Râmnicu-Vâlcea, jud. Vâlcea, absolvent al Facultății de Matematică-Mecanică – Universitatea București în anul1974, profesor de matematică la Școala Generală Păuca și Școala Generală Curciu, jud. Sibiu (1974-1975), la Școala Generală Nr.4 Râmnicu-Vâlcea (1975-1976), la Liceul „Nicolae Bălcescu”, în prezent, Colegiul Național „Alexandru Lahovari”, (1976-1980), la Școala Gimnazială Nr.5 Râmnicu-Vâlcea, jud. Vâlcea, (din 1980 până în prezent). Autor de subiecte pentru concursurile judeţene, interjudeţene, naţionale și internaționale de matematică. Membru în Comisia Naţională de elaborare a subiectelor pentru probele de evaluare a cunoştinţelor elevilor. Colaborări: „Gazeta matematică” şi următoarele publicații de specialitate: „Caiet metodic cu probleme de geometrie și algebră pentru clasa a VIII-a”, Râmnicu-Vâlcea, 1983; „Caietul matematic al elevilor din Vâlcea”, Râmnicu-Vâlcea, 1986; „Școala Vâlceană. Caietul matematic al elevilor vâlceni”, 1987-1988; „Matematica pentru elevi. Admiterea în liceu 1986-1990”, Râmnicu-Vâlcea, 1990; „Matematica pentru elevi – publicație periodică în sprijinul pregătirii elevilor pentru examene și concursuri”, Râmnicu-Vâlcea, 1990; „Matematica pentru elevi. Olimpiada de matematică. Etapa Națională”, Râmnicu-Vâlcea, 1991; „Olimpiadele naționale de matematică. Gimnaziu”, Râmnicu-Vâlcea, 1990; „Argument. Revista matematică”, Baia Mare, 2010; „Revista matematică din Vâlcea”, Școala Vâlceană de Matematică, 2005; „Tehnici matematice. Revista de matematică. Publicație anuală pentru elevi și profesori”, Râmnicu-Vâlcea, 2011; Probleme şi exerciţii de matematică pentru clasa a V-a, Editura Zadig , Bucureşti, 2008, 227 de pagini…

Astfel poate fi comprimată, în câteva rânduri, activitatea de 40 de ani a unui profesor de matematică. Dar tumultul vieții, căutările, pasiunea, rugul, așteptarea, starea de imn trăită în fața succeselor elevilor săi… unde ar încăpea?

Din perspectiva unui intelectual care nu are tangență cu lumea matematicii pure și a matematicienilor, domnul profesor Constantin Bărăscu este omul ce respinge categoric verbul „a lăuda”, indiferent de diateza la care acesta se conjugă. Nu laudă, nu se laudă, nu acceptă să fie lăudat. În contextul învăţământului românesc actual, în care, dacă nu te pliezi gustului comun (notele elevilor să fie cât mai mari, în ciuda faptului că nu se justifică prin cunoştinţele dobândite de aceştia), rişti să fii eliminat de colegii amatori de succese facile şi de părinţii cu orgoliu şi cu bani, dumnealui nu este dispus să facă niciun compromis. Nu caută să fie un profesor „de succes” într-un climat pseudointelectual, climat atent la sclipici şi nu la substanţă, pentru că a răspunde aşteptărilor publicului ar însemna să alunece în kitsch. Este incomod, prin francheţea sa dezarmantă, şi nu duce trena imposturii. Asemenea adolescenţilor, preferă să glumească argotic, decât să-şi comunice sentimentele. Nu acordă interviuri, nu apare la televizor, nu se preocupă de imagine, ci numai de conţinut. În concluzie: este un om de ştiinţă autentic. Nu așteaptă nici mulțumiri, nici recunoștință din partea elevilor. Elevii dumnealui însă îşi vor da seama, dacă nu în acest moment, poate mai târziu, că exigenţa este singurul mod de exprimare a dragostei şi a preocupării profesorului pentru destinul unei fiinţe în formare.

Din perspectiva mai tinerilor colegi de catedră, specialiști în domeniul matematicii, domnul profesor Constantin Bărăscu este tipul matematicianului desăvârșit. Nu mulți dintre dumnealor au șansa de a întâlni persoane care să le fie ghid și reper. Dincolo de calitățile umane, cele mai importante de altfel, pregătirea științifică și modul în care a reușit și reușește să-și folosească abilitățile metodice, absolut natural, pentru a-și învăța discipolii, elevi sau colegi, din tainele matematicii sunt aparte. Mulți dintre actualii colegi sunt foștii dumnealui elevi (oare ce împlinire mai mare poți avea ca dascăl ?!). Exponenți chiar ai lumii universitare îi datorează domnului profesor fundamentul formării de specialitate. Mai presus de toate, valoarea creației matematice, în sensul construcției de provocări la nivelul problemelor de concurs propuse, a studiilor și notelor, a observațiilor metodice expuse cu diverse prilejuri, care cantitativ ar însuma cuprinsul a câtorva manuale de excepție din punctul de vedere al calității și al originalității, toate îl recomandă ca pe unul dintre exponenții lumii matematice. Colaborator al „Gazetei matematice”, membru al multor comisii de organizare a unora dintre cele mai importante concursuri cu caracter interjudețean, național și internațional, autor de articole, reviste, manuale și culegeri de specialitate, domnul profesor Bărăscu rămâne un model și, ca și cum n-ar fi îndeajuns ceea ce Domnia Sa a făcut pentru lumea matematicii, așteptările, în ceea ce-l privește, rămân deschise.

Povestea carierei unui profesor de valoare se poate asocia, metaforic, mâinilor care împletesc năvodul din fire mult prea subţiri, ce se rup mereu şi trebuie mereu înnodate. Dar, nod după nod, se alcătuieşte năvodul pescarului de oameni, superbă izbândă a perseverenţei… Orice lucru frumos, iar construirea armonioasă a unui om e un lucru nespus de frumos, îşi are o nesfârşită preistorie, şi mii de noduri nevăzute, şi o croşetă de răbdare cu degete de mii de ori înţepate… Povestea carierei unui profesor de valoare se confundă, nu de puține ori, cu aceea a legendarului Sisif, cel ce îşi poartă stânca mereu prăvălitoare, trăind cum poate mai corect, suind şi coborând muntele cât mai demn, acceptându-şi cu înţelepciune destinul. Desigur că din înţelepciune îşi extrag sevele modestia, francheţea sau seninătatea pe care întotdeauna domnul profesor Constantin Bărăscu reușește să o transmită celor din jur. Povestea unui profesor de valoare, ca toate poveștile, are un început, o desfășurare, o mulțime de puncte culminante – fiecare oră de curs poate fi trăită ca un punct culminant –, însă niciodată nu are sfârșit. Pentru că profesorul continuă să trăiască în oamenii pe care i-a format, să trăiască în gândurile, gesturile, în sufletul și în amintirile lor…


Articol semnat de:

Comisia pentru invatamant Gimnazial

Acordarea premiului Acordarea premiului SFANTUL MINA

Nume: Prof. Doina Militaru
Localitate: Bucuresti

Absolventa a Universitatii din Bucuresti , Facultatea de matematica , promotia 1987, profesor titular de matematica ,grad didactic I, membru în Corpul National de Experti in Management Educational , imi desfasor activitatea in cadrul Scolii Gimnaziale HAMBURG( fosta Scoala Gimnaziala nr.195) din anul 1991. Profesia de dascal implica o serie de responsabilitati, competente si deziderate derivate din rolul pe care acesta il indeplineste in viata scolii. Pe parcursul intregii mele activitati la catedra, am incercat sa ating obiectivele si competentele prevazute in programa scolara , sa fiu aproape de elevi si sa-i indrum pas cu pas spre studiul matematicii.

Scopul activitatii mele instructiv-educative este acela de a asigura calitatea educatiei si de a trezi interesul elevilor pentru disciplina predata.Am cautat sa-i implic pe elevi in diverse activitati extrascolare promovand in scoala diferite concursuri de matematica. Printre acestea se numara si Concursul National EUCLID unde majoritatea elevilor pregatiti de mine au obtinut rezultate remarcabile. Am fost preocupata întotdeauna de perfectionarea activitatii si dezvoltarea competentelor mele, dorind sa ajung la nivelul profesorilor si colegilor care mi-au fost indrumatori si mentori.

"Se stie ca un profesor bun e cel care te face ca lucrurile grele sa ti se para usoare" (Grigore Moisil)


Prof. Doina Militaru

Acordarea premiului Acordarea premiului SFANTUL MINA

Nume: Prof.inv. primar ALINA DINTICA
Localitate: Bucuresti

Absolventa a Universitatii din Bucuresti , Facultatea de PEDAGOGIE, specialitatea pedagogie , promotia 1997 si a LICEULUI PEDAGOGIC BUCURESTI, 1991, profesor invatamant primar, titular ,grad didactic I, imi desfasor activitatea in cadrul Scolii Gimnaziale HAMBURG( fosta Scoala Gimnaziala nr.195) din anul 2007. Meseria de invatator implica o serie de responsabilitati, dragoste pentru copii , drag de invatatura si tact pedagogic derivate din rolul pe care acestea il indeplinesc in viata scolii. Pe parcursul intregii mele activitati , am incercat sa ating obiectivele si competentele prevazute in programa scolara , sa le formez elevilor deprinderi si notiuni matematice care sa-i ajute in insusirea matematicii , sa-i fac sa indrageasca matematica, sa fiu aproape de elevi si sa-i indrum pas cu pas spre studiul matematicii.

Scopul activitatii mele la clasa este acela de a asigura calitatea actului didactic si de a trezi interesul elevilor pentru matematica .Am cautat sa-i implic pe elevi in diverse activitati extrascolare promovand in scoala diferite concursuri de matematica. Concursul National EUCLID ii antreneaza pe copii , dezvoltandu-le gustul pentru competie , stiinta si verificare a cunostintelor, unde majoritatea elevilor pregatiti de mine au obtinut rezultate foarte bune. Din 30 elevi din clasa , au participat in jur de 20 de elevi , care au obtinut punctaje mari . Am fost preocupata întotdeauna de perfectionarea activitatii , dorind ca elevii mei sa obtina cele mai bune rezultate, sa ajunga oameni pregatiti si buni cunoscatori ai matematicii .

"DECAT UN CAP PLIN , MAI BINE UNUL BINE FORMAT."


Prof.inv. primar ,
ALINA DINTICA

Premii Speciale SFANTA PARASCHEVA in valoare de 1500 lei
(15 premii a cate 100 Lei)

La etapa intai a Concursului Euclid din 23 noiembrie 2014 vom acorda premii de recunoastere a valorii: Premiile speciale SFANTA PARASCHEVA in valoare de 1500 lei (15 premii a cate 100 Lei). Acestea se vor acorda pentru cinci concurenti din judetul Iasi, cinci concurenti din judetul Galati si cinci concurenti din judetul Suceava.

Premiile vor fi atribuite de comisii judetene conduse de:
  • prof Domnica Hudisteanu - Iasi,
  • prof Anastasiu Florentina - Suceava,
  • prof Lungeanu Gherghina - Galati.

"Luati invatatura, ca mult argint si mult aur veti castiga cu ea" (Eclesiasticul 51.35)

citeste aici mai multe despre viata Sfintei Parascheva »


Acordarea premiul Sfanta Parascheva 2014-2015

Premiile speciale oferite de organizatori se acorda pentru recunoastrea valorii si a eforturilor participantilor cu rezultate foarte bune in educatie care intampina diferite probleme de sanatate sau sociale.

  • Acordarea premiul Sfanta Parascheva Galati
    Comisia judeteana a concursului national de matematica EUCLID, hotaraste acordarea Premiului special "Sfanta Parascheva" elevilor:

    1. TOCU IONUT, clasa a II-a B, step by step,Scoala Gimn. nr 18 Galati
    2. STELEA EDUARD, clasa I, Scoala Nr. 40 Galati
    3. ILIE DANIELA, clasa a III-a, Scoala Nr. 22 Galati
    4. CHIRIAC CLAUDIA ANDREEA, clasa a II-a, Scoala Nr. 29 Galati
    5. IOITESCU ALINA, clasa preg. Scoala Gh. Marinescu Galati


  • Acordarea premiul Sfanta Parascheva Suceava
    Comisia judeteana a concursului national de matematica EUCLID, hotaraste acordarea Premiului special "Sfanta Parascheva" elevilor:

    1. UDUDEC RALUCA, Sc. Gimnaziala Nr.3 Suceava
    2. PALANCIUC IONUT, Sc. Gimnaziala MIHOVENI
    3. HRITCU ANDRA, Sc. Gimnaziala Nr. 3 Suceava
    4. NITA ALEXANDROS, Sc. Gimnaziala Nr. 3 Suceava
    5. GROSU LAURENTIU, Sc. Gimnaziala Nr. 3 Suceava


  • Acordarea premiul Sfanta Parascheva Iasi
    Comisia judeteana a concursului national de matematica EUCLID, hotaraste acordarea Premiului special "Sfanta Parascheva" elevilor:

    1. Stafie Stefan, Scoala "I. Teodoreanu" Iasi
    2. Pirlog Iulian, Scoala "B. P. Hasdeu" Iasi
    3. Cojocea Elena, Scoala "B. P. Hasdeu" Iasi
    4. Rusu Amalia Ioana, Scoala "G. Ibraileanu" Iasi
    5. Patrascanu Ilie, Scoala "G. Ibraileanu" Iasi


Arhiva premii speciale »




Concursul National de Matematica Euclid © 2008 - 2017